sobota, 5 marca 2016

27. Obsesja - Jennifer L. Armetrout

     
Tytuł oryginalny: Obsession

Tytuł polski: Obsesja

Autor: Jennifer L. Armetrout

Wydawnictwo: Filia

Gatunek: fantastyka

Liczba stron: 390

Cena z okładki: 39,90 zł

Ocena: 6,5/10 + 1!!!*


Jest arogancki, apodyktyczny i… to facet DLA KTÓREGO MOŻNA UMRZEĆ.
Hunter to bezlitosny zabójca. Ministerstwo Obrony trzyma go w garści, co nie jest do końca złe, ponieważ zabija złych gości. W większości przypadków lubi swoją robotę.
Do czasu, kiedy trafia mu się zlecenie, jakiego do tej pory nie miał - chronić.


Serena Cross jest dwudziestotrzyletnim psychologiem pracującym w szkole. Kiedy pewnego dnia jej przyjaciółka zaczyna opowiadać jej niestworzone historie o kosmitach tak proponuje jej,  aby kilka dni spędziła z nią. Kilka chwil później Serena się świadkiem jej zabójstwa i staje się celem senatora, który aby chronić swoją reputację wysyła w jej poszukiwania zabójców.

Jej jedyną nadzieją jest Hunter - Arumianin pracujący dla Departamentu Obrony, który mam za zadanie ją chronić.


Serena Cross nie uwierzyła swojej przyjaciółce, że widziała, jak syn potężnego senatora zmienia się w coś... nieludzkiego. Kto by uwierzył?
Ale kiedy staje się świadkiem morderstwa, dokonanego przez obcego, zostaje równocześnie wciągnięta do świata, w którym się morduje by zachować jego sekrety.



      Seria Lux mimo, że nie trąca oryginalnością jest jedną z moich ulubionych i mam do niej wielki sentyment, więc Obsesji wręcz nie mogłam się doczekać. Liczyłam jednak na coś więcej ze strony fabuły, ponieważ bardzo podążała za schematami, które już dobrze znałam z chociażby Onyksu.   Mamy śliczną kobietę. Mamy kosmitę, który najpierw uważa ją za problem, a potem za wszelką cenę stara się ją chronić. Mamy też ludzi, którzy próbują ją zabić. Czy to nie brzmi znajomo?
Mimo, że praktycznie wiedziałam jak potoczy się cała akcja to książkę przyjemnie i szybko mi się czytało.
      Jeśli czytaliście inne książki o kosmitach tej autorki to pewnie dobrze wiecie, że dzielą się oni na Luksjan - teoretycznie dobrych i Arumian - teoretycznie złych. A mówie tu teoretycznie, ponieważ opowieść przedtawiona tym tomie dotyczyty tego 'złego', który jak się potem okazuję Luksjan uważa za złych, co było naprawdę fajnym wątkiem, który został w mojej głowie na dłużej.
Warto też wspomnieć, że jest to książka dla dorosłych, więc niektóre sceny mogą być co najmniej niestosowne dla młodszych czytelników.
      Bohaterowie także byli całkiem dobrze wykreowania, a Hunter po prostu skradł moje serce. Co prawda Serena trochę irytowała mnie swoim zachowaniem i powtarzającymi się po dziesięć razy jej przemyśleniami, jednak osobiście bardzo często mam jakieś 'ale' do głównych bohaterek.


Hunter wkrótce złamie wszystkie zasady według których żył, przeciwstawi się swoim mocodawcom, tylko po to by była bezpieczna.
Ale czy to obcy i rząd są największym zagrożeniem?
A może to on sam?


      Obsesja jest naprawdę dobrym spin-off'em, który można przeczytać nawet bez znajomości wersji oryginalnej. Książka posiada bardzo dobre poczucie humoru zarówno sytuacyjnego, językowego czy postaci, z którą można bardzo miło spędzić wieczór.
      Nie da się ukryć, że jest to książka skierowana do starszej widowni, która chciała poznać świat Kat i Daemona ze starszymi bohaterami, a nie nastolatkami, także młodszych czytelników proszę o odczekanie kilku lat zanim sięgiecie po tą pozycję albo jeśli jeszcze tego nie zrobiliście przeczytajcie serię Lux jako zastępstwo.

xoxo
our_compilation

*Punkt za nieziemską okładkę!!!

1 komentarz:

  1. tematyka faktycznie jakaś taka znajoma, oklepana, chyba nie dla mnie mimo, że elementy przygodowe i fantastyczne

    OdpowiedzUsuń