sobota, 14 listopada 2015

3. Dom Tajemnic - Chris Columbus & Ned Vizzini

~Tchórze nie są zapisywani w historii świata~


Tytuł oryginalny: House of Secrets

Tytuł polski: Dom Tajemnic

Autor: Chris Columbus & Ned Vizzini

Wydawnictwo: Znak Emotikon

Gatunek: fantastyka

Liczba stron: 506

Cena z okładki: 34,90 zł

Ocena: 6,5/10 + 1*

Eleanor, Kordelia i Brendan razem z rodzicami przeprowadzają się do wielkiego domu, który należał kiedyś do tajemniczego pisarza, Denvera Kristoffa.



     Miałam duże opory z przeczytaniem tej książki. Myślałam, że będzie to schematyczna, przewidywalna bajka dla dzieci. Po jej przeczytaniu natomiast, na pewno nie dam jej to przeczytania żadnemu mniejszemu dziecku!
      Po pierwsze, ani trochę nie spodziewałam się brutalnych scen. Pomyliłam się. Nie były one nie tyle że straszne co dziwne. NAPRAWDĘ DZIWNE.
      Po drugie, książka nie była tak bardzo schematyczna jak myślałam. Sam pomysł wydaje mi się naprawdę bardzo oryginalny, mimo, że niektórych rzeczy domyśliłam się już na początku, to chciałam wiedzieć jak potoczą się dalsze losy bohaterów.


Po niezapowiedzianej wizycie jego córki, niepokojącej staruszki, rodzeństwo trafia do groźnego świata, w którym czyhają na nich olbrzymy, piraci, Wichrowa Wiedźma i Król Burz.


      W niektórych momentach akcja rozwijała się naprawdę szybko, w innych natomiast po prostu czytali książki - te fragmenty nie były o tyle nudne co nie wnosiły nic ważnego do akcji, jednak mogę powiedzieć, że książkę czyta się bardzo szybko.



Jaką tajemnicę kryje historia ich własnej rodziny? Czy rodzeństwu uda się w końcu odnaleźć drogę do domu?


      Jak już wspominałam niektóre momenty były naprawdę dziwne, ale w pozytywnym sensie, bo przez większość czasu byłam zaskoczona czytając je. Trochę rozczarowało mnie zakończenie, które nie było tak spektakularne jak myślałam, że będzie, ale akurat to mogę wybaczyć, ponieważ  mam nadzieję, że autorzy odbiją się na drugiej części.
      Podsumowując, jeśli szukacie ciekawej, niespotykanej książki, która w pewnych momentach was zaskoczy, a jeszcze innych rozbawi - polecam przeczytać Dom Tajemnic.

      Dajcie znać czy może przeczytaliście Dom Tajemnic i jakie jest wasze zdanie, albo co sądzicie o niej po przejrzeniu mojej recenzji.

xoxo
our_compilation

* Punkt za śliczną okładkę

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz